ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΥΤΙΣΜΟΥ 2 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

 

 

Ο Αυτισμός εντάσσεται στην κατηγορία των Διάχυτων Αναπτυξιακών Διαταραχών (ΔΑΔ). Οι σημαντικότερες ελλείψεις παρουσιάζονται στο κομμάτι της κοινωνικής αλληλεπίδρασηςκαι της επικοινωνίας. Ακόμη, χαρακτηριστικό της διαταραχής αυτής είναι οι ποικίλες στερεότυπες συμπεριφορές. Ο Αυτισμός ιατρικά ορίζεται και διαγιγνώσκεται στη βάση χαρακτηριστικών μορφών συμπεριφοράς, όμως δεν υπάρχουν συμπεριφορές που αποτελούν από μόνες τους μονοσήμαντη ένδειξη αυτισμού. Η συμπεριφορά είναι ουσιώδης για την αναγνώριση του αυτισμού, αλλά από μόνη της δεν μας βοηθά να κατανοήσουμε την πάθηση αυτή.

   Ιστορικά, επιστήμονες που ασχολήθηκαν με την αυτιστική διαταραχή είναι ο Bleurer(1911), oL. Kanner(1943) και ο H. Asperger(1944). Σύμφωνα με τον Bleurer, ο «Αυτισμός» προέρχεται από την λέξη «Εαυτός» και σημαίνει «το κλείσιμο στον εαυτό». Ακόμη, τον θεώρησε ως ταυτόσημη έννοια με την Σχιζοφρένεια. Ο L. Kanner χρησιμοποίησε τον όρο «πρώιμος παιδικός αυτισμός», περιγράφοντας ένα είδος ψύχωσης και θεωρώντας τον ως μια δυσλειτουργία του εγκεφάλου, η οποία δεν σχετίζεται με την Σχιζοφρένεια. Τέλος, ο H. Asperger αναφέρεται στα άτομα με αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας, δηλαδή με υψηλή νοημοσύνη και δεξιότητες στο λόγο και την γλώσσα. Υπάρχει και η ομώνυμη διαταραχή Asperger.

Αυτισμός

  • Εκδηλώνεται πολύ νωρίς στη ζωή του παιδιού(2-3 ετών).
  • 2 κύριοι παράγοντες καθορίζουν τη σοβαρότητα της διαταραχής:

α) οι νοητικές ικανότητες του ατόμου

β) το πλήθος των αυτιστικών χαρακτηριστικών που εμφανίζει.

Αίτια

  1. Τα αίτια της διαταραχής είναι οργανικά
  2. Ψυχογενείς παράγοντες δεν υφίστανται ως προς την παθογένεση του αυτισμού.
  3. Δεν υπάρχει ενιαίος παθολογικός μηχανισμός για τον οποίο να κάνουμε λόγο.                                                                            Υπέυθυνη εκπ/κός : Σοφία Συμεωνίδου

 aygo

Οι μαθητές της ΣΤ΄2 τάξης  aρχικά, διάβασαν και επεξεργάστηκαν το βιβλίο «ΤΟ ΑΥΓΟ» της Εύας Βακιρτζή. Στη συνέχεια, αναφέρθηκαν στα συμπτώματα και τα χαρακτηριστικά του αυτισμού. Εξέφρασαν τις απορίες τους και έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τους τρόπους αντιμετώπισης και διαχείρισης παιδιών με αυτισμό. Η όλη διαδικασία έκλεισε με τους μαθητές να εργάζονται ομαδικά και να αποτυπώνουν σε χαρτί με όποιον τρόπο ήθελαν όσα έμαθαν για τον αυτισμό

Υπεύθυνη εκπ/κός : A. Μαυρόγιαννη

aft1

aft2

 

aft3

 

aft5

 

 

"Οι μαθητές λένε όχι στη ΒΙΑ"

Όλοι αναρωτιόμαστε πως θα μπορέσουμε να μεγαλώσουν τα παιδιά μας σ ένα τόσο δύσκολο και Διαφορετικό κόσμο. Φόβος μας κυριεύει στη σκέψη ότι θέλουμε να τους μάθουμε να αποφεύγουν κάθε κακοτοπιά και άγχος στη ιδέα ό-τι θα παρασυρθούν από συνομηλίκους ή άλλους φίλους τους.IMG 20160323 093210

Τα πaιδιά κλείνουν τα αυτιά στη συμβουλή και ανοίγουν τα μάτια τους στο παράδειγμα!

Εμείς οι ίδιοι δίνοντας τους ερεθίσματα γινόμαστε καθημερινά το πρότυπο και το παράδειγμα τους. Μόνο με αξίες μπορούμε να διδάξουμε τα παιδιά μας , κι αυτό δεν είναι τίποτα περισσότερο απ' το να τους μάθουμε τι είναι, κατά τη γνώμη μας καλό ή κακό, τι αξίζει και τι όχι. Έχοντας ως γνώμονα αυτό το σκο-πό δουλέψαμε και για την Παγκόσμια μέρα της ενδοσχολικής βίας. Και επειδή καμιά φορά τα λόγια είναι περιττά... απολαύστε τις εργασίες των παιδιών στο παρακάτω βίντεο!

Κάντε ΚΛΙΚ ΕΔΩ για το video

Αθηνά Λιάκου ( Δασκάλα Ε΄2 τάξης)

Ένα διαφορετικό μάθημα!

Ο    Οι μαθητές του 4ου Δημοτικού Σχολείου Θήβας ,την Τετάρτη 23 Μαρτίου , με τον Τριγωνοψαρούλη και τον δημιουργό του , Βαγγέλη Ηλιόπουλο προσέγγισαν τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στην ταυτότητα του άλλου με τα τραγούδια , τις ζωγραφιές και τις χορευτικές τους φιγούρες.«Η παρούσα εκπαιδευτική δραστηριότητα υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος “Μαθαίνουμε Παρέα” που χρηματοδοτείται από το Ίδρυμα Λάτση.

 

 

 

 

img 20160323 085346

mazi

 

 

ΔΗΜΟΦΙΛΗ