Φωτίζω, ηλεκτρίζω, μαγνητίζω..... τα πειράματα αρχίζω!"

Το Μουσείο Πειραμάτων στην Αθήνα , είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν οι μαθητές της Ε΄και Στ΄ τάξης του σχολείου μας , τη Πέμπτη 3 Δεκεμβρίου 2015. Η επίσκεψη αυτή υλοποιήθηκε στα πλαίσια των εκπαιδευτικών επισκέψεων που πραγματοποιούν η Ε΄και Στ΄ τάξη, και αποτελούσε μέρος του εκπαιδευτικού προγράμματος Περιβαλλοντικής Αγωγής που έχουν αναλάβει οι εκπαιδευτικοί των εν λόγω τάξεων. 

    Οι μαθητές της Ε΄ τάξης παρακολούθησαν το πρόγραμμα "Ηλεκτρίζω, μαγνητίζω... τα πειράματα αρχίζω", που είχε σχέση με τον ηλεκτρισμό, τον μαγνητισμό, τη μεταξύ τους σχέση και τις εφαρμογές τους στην καθημερινή μας ζωή.

    Οι μαθητές της Στ΄ τάξης παρακολούθησαν το πρόγραμμα της Οπτικής, όπου ασχολήθηκαν με τις έννοιες του φωτός, της οπτικής, "έπαιξαν" με το φως και το σκοτάδι, ανέλυσαν και συνέθεσαν το φως και αναγνώρισαν τη χρήση και χρησιμότητα του φωτός και των λειτουργιών του στην ζωή μας.

    Ο ενθουσιασμός των μαθητών ήταν έκδηλος από την αρχή της διαδικασίας στο Μουσείο Πειραμάτων, αφού το πρώτο πράγμα που ακούστηκε από τα χείλη τους ήταν ότι " αυτό δε μοιάζει με μουσείο".  Όντως, όλα τα παιδιά πήραν μέρος στα πειράματα, γέλασαν, χάρηκαν, απόλαυσαν τις δραστηριότητες, κατέληξαν σε συμπεράσματα και τελικά ήρθαν πιο κοντά στον κόσμο της Φυσικής, της επιστήμης και των εφαρμογών τους στην καθημερινή μας ζωή.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί : Αγγελική Βούλγαρη , Αθηνά Λιάκου, Αδαμαντία Μαυρόγιαννη, Ελένη Πέτρου

 

mazi

«Όλοι ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ, όλοι ΙΣΟΙ»

 

Από το

«Όλοι ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ, όλοι ΙΣΟΙ»

7

       Από το 1992 έως και σήμερα στις 3 Δεκέμβρη γιορτάζουμε την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία. Όταν μιλάμε για άτομα με ειδικές ανάγκες, εννοούμε κάθε πνευματική και σωματική αναπηρία. Τα άτομα αυτά χρειάζονται επιπλέον βοήθεια για να αναπτύξουν όλες τις ικανότητές τους και να ενταχθούν στην κοινωνία.

       Με αφορμή λοιπόν την Παγκόσμια ημέρα Α.με.Α. έγινε μία παρουσίαση στα παιδιά όλων των τάξεων από τη δασκάλα του Τμήματος Ένταξης.Μέσω βιντεοπροβολής powerpoint τα παιδιά ήρθαν σε οπτική επαφή με όλων των ειδών τις αναπηρίες.Πιο συγκεκριμένα συζητήθηκαν τα χαρακτηριστικά των ατόμων (π.χ. με τύφλωση, νοητική υστέρηση ,κώφωση, κινητικές αναπηρίες, αυτισμό κ.α.), ακόμη όμως οι ικανότητες αυτών και ο τρόπος που ζουν και επιβιώνουν παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν.

     Τα παιδιά όσον αφορά την κάθε αναπηρία παρακολούθησαν βιντεάκια ,τα οποία αποδείκνυαν όλα αυτά που τους είχαν αναφερθεί νωρίτερα.Όπως το πώς περπατάει ένας άνθρωπος με προβλήματα όρασης ή ακομή πως «τραγουδούν» τα άτομα με προβλήματα ακοής μέσα από τη δική τους γλώσσα (Νοηματική Γλώσσα).

6

     Ο σκοπός μας όμως ήταν να έρθουν τα παιδιά κοντά στον όρο διαφορετικότητα και να αποκομίσουν τα διδακτικά νοήματα αυτής της παρουσίασης. Πως έγινε αυτό; Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες-παιχνίδια ,τα οποία έγιναν κατά τη διάρκεια της παρουσίασης. Σε μία από αυτές τις δραστηριότητες κλήθηκε ένας μαθητής να οδηγήσει ένα άλλο μαθητή του οποίου είχαμε κλείσει τα μάτια,μέσα από ένα μονοπάτι (φτιαγμένο από οντουλέ χαρτόνι) άγνωστο για τον «τυφλό» μαθητή .Το σημαντικό ήταν να του μιλάει με ήρεμο τρόπο ,έτσι ώστε να νιώθει ασφάλεια και του δίνει μικρές καθοδηγητικές εντολές (Μη φοβάσαι τώρα θα στρίψουμε αριστερά .Τώρα μπορείς να μου δώσεις το χέρι σου και θα σε βοηθήσω να καθίσεις.).

     Μία άλλη δραστηριότητα που δοκιμάστηκε ήταν ανάμεσα σε δύο μαθητές ,οι οποίοι κλήθηκαν να επικοινωνήσουν μεταξύ τους χωρίς όμως να μιλήσουν.Είχαν μπροστά τους κάποιες προτάσεις ,τις οποίες έπρεπε να ανταλλάξουν μεταξύ τους.Τα παιδιά τα κατάφεραν πολύ καλά!

     Επίσης, σχετικά με τις κινητικές δυσκολίες κάποιων ανθρώπων ,προσπάθησαν οι μαθητές να προχωρήσουν με τα καθίσματα τους δίχως όμως να σηκωθούν από αυτά.

   Ακόμη,πολύ σημαντική ήταν η δραστηριότητα που αφορούσε το Αυτιστικό Φάσμα.Επιλέχτηκε τυχαία ένας μαθητής στον οποίο η δασκάλα της αγγλικής γλώσσας έδινε κάποιες εντολές .Ο μαθητής μη γνωρίζοντας το λεξιλόγιο που άκουγε ,δεν αντιδρούσε.Η εντολή δόθηκε ξανά και ξανά και περισσότερη ένταση , πιο αυτηρό τόνο και με έκφραση θυμού στο πρόσωπο της δασκάλας.Ο μαθητής δεν κατάφερε ούτε και τότε να αντιληφθεί τι έπρεπε να κάνει. (Δίπλα του ένα τραπέζι και μία καρέκλα.Πάνω σε αυτή ένα πιάτο,ένα πιρούνι και ένα μαχαίρι.Ο μαθητής αν και τα έβλεπε δεν μπορούσε να καταλάβει ότι αυτό που άκουγε ήταν μόνο ότι «Βάλε στο τραπέζι το πιάτο,το πιρούνι και το μαχαίρι.)Αφού λοιπόν δεν αντιδρούσε ,τοποθετήθηκε πάνω στο τραπέζι ένα πλαίσιο με ένα σχεδιασμένο πιάτο ,ένα πιρούνι και ένα μαχαίρι.Έπειτα του ζητήθηκε πάλι με πολύ πιο ήρεμο τόνο να τα τοποθετήσει πάνω στο τραπέζι .Το αποτέλεσμα ήταν να το καταφέρει αυτή τη φορά.Τα παιδιά αντιλήφθηκαν ότι ακόμη κι αν κάποιος δε μας καταλαβαίνει ,δεν είναι τρόπος να του φωνάζουμε ή να τον διώχνουμε ,αλλά να του δείχνουμε εμείς τον τρόπο για να το καταφέρει.

54

     Τέλος, η δασκάλα της ειδικής αγωγής είχε κόψει χαρτόνια σε σχήμα παζλ(σύμβολο του αυτισμού) και ζήτησε από τα παιδιά να γράψουν πάνω σε αυτά ευχές-συναισθήματα για όλα αυτά τα άτομα με αναπηρία.Με αυτά τα κομμάτια έγινε ένα κολάζ «Όλα τα κομμάτια μαζί».

3

     Οι μαθητές των μεγάλων τμημάτων συμμετείχαν και στη δημιουργία σελιδοδεικτών ,ως αναμνηστικού της Ημέρας Α.με.Α.Το αποτέλεσμα ήταν εξαιρετικό.

  Υπεύθυνη εκπαιδευτικός:Σοφία Συμεωνίδου

2

1

 

«Ένας αλλιώτικος περίπατος στον κόσμο των πουλιών…»

img 20151203 105642f3

Της Τετάρτης τάξης είμαστε μαθητές

και οι δάσκαλοι μας ανακοίνωσαν χτες:

«Παιδιά, μια εκδρομή θα πάμε αύριο πρωί»

και τότε απ’ τη χαρά μας κάναμε σαν τρελοί!

Εμείς σε μια ομάδα ανήκουμε, την περιβαλλοντική

και οι δραστηριότητες που κάνουμε μας αρέσουνε πολύ.

Στο Μοσχοπόδι πήγαμε τα πουλιά να δούμε,

να τα παρατηρήσουμε, να τα ακούσουμε και να το ευχαριστηθούμε.

Σε μονοπάτια περπατήσαμε πολύ ψηλά να πάμε

και όλοι τότε προσπαθήσαμε να κάνουμε πως πετάμε!

Υλικά πολλά μαζέψαμε, κουκουνάρια, πέτρες, ξύλα

καθώς επίσης και διαφορετικών χρωμάτων φύλλα.

Με αγωνία περιμένουμε κι άλλη εκδρομή στη φύση,

νέες φωλιές να δούμε που τα πουλιά θα έχουν χτίσει.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί :Aλέξανδρος Σπανογεώργος

                            Ειρήνη Μανωλακάκη

                    Ελίνα Κυριάκου

 

 

img 20151203 110722f4img 20151203 105514 f2img 20151203 105020 f1

img 20151203 111356f5

 

mazi

ΔΗΜΟΦΙΛΗ