Σχ.έτος 2013-14 Δράσεις


Πρόγραμμα Εφαρμογής Καινοτόμων Πρακτικών μέσω της Βιωματικής Μάθησης

Οι βασικές δεξιότητες της γλώσσας (γραμματισμός – literacy) αναφέρονται στην ικανότητα ανάγνωσης, τον αυτοματισμό, τη γραφή και την ορθογραφημένη γραφή καθώς και την αριθμητική ικανότητα.

Αντίθετη ακριβώς έννοια αποτελεί ο αναγραμματισμός που αναφέρεται σε έλλειμμα των δεξιοτήτων που αναφέραμε, χωρίς να συντρέχει οργανική δυσλειτουργία ή νοητική υστέρηση.

Μια ευρύτερη χρήση του όρου δεν αναφέρεται μόνο στην αναγνωστική ικανότητα και την ορθή γραφή (ορισμοί χαμηλού επιπέδου) αλλά σχετίζεται με πιο σύνθετα συστήματα επικοινωνίας (ορισμοί υψηλού επιπέδου), καθώς και με μη γλωσσικά κείμενα όπως εικόνες ή σχεδιαγράμματα. Πρέπει όμως να τονίσουμε ότι και οι δύο ομάδες ορισμού της έννοιας του γραμματισμού συνδέονται άμεσα με τη λειτουργία της μάθησης. Αυτό φαίνεται ξεκάθαρα στο Αναλυτικό Πρόγραμμα της Ιρλανδίας, όπου τονίζεται ότι η δεξιότητα της ανάγνωσης περιλαμβάνει τόσο τη διαδικασία εκμάθησης της ανάγνωσης, όσο και τη διαδικασία μάθησης μέσω της ανάγνωσης (EnglishLanguageCurriculum) (NCCA 1999:Irland).

Είναι γεγονός ότι ο γραμματισμός αποτελούσε και αποτελεί κριτήριο κοινωνικής καταξίωσης και η έλλειψή του κριτήριο κοινωνικού στιγματισμού.

Αφετηρία του γραμματισμού αποτελεί το οικογενειακό περιβάλλον με την εκμάθηση της μητρικής γλώσσας και την ικανότητα επικοινωνίας σε διάφορες περιστάσεις μέσα από διαφορετικά είδη λόγου(προαναγνωστικές δεξιότητες).

Στη συνέχεια ακολουθεί ο σχολικός γραμματισμός, ο οποίος συνδέεται με τη διδασκαλία ανάγνωσης και γραφής και την ανάπτυξη γνωσιακών δεξιοτήτων. Εδώ μιλάμε πλέον για στρατηγικές πρόσβασης σε μεμονωμένες λέξεις και για στρατηγικές αναγνώρισης των λέξεων. Το σχολείο αποτελεί το περιβάλλον όπου μέσα από τις δραστηριότητες των παιδιών και την εκδίπλωση των αναγνωστικών ικανοτήτων, διαμορφώνεται η κυρίαρχη ιδεολογία για την μόρφωση και την κουλτούρα γενικότερα και μπαίνουμε σταδιακά σε μια άλλη μορφή,αυτή του κοινωνικού γραμματισμού.

Σχεδιάζοντας τον προγραμματισμό μου για τη σχολική χρονιά 2012-2013, και σε συνεργασία με τις σχολικές συμβούλους της 3ης Περιφέρειας Βοιωτίας και της 29ης Περιφέρειας Πρωσχολικής Αγωγής, την κα Ζουγανέλη Άννα και την κα Μπασαγιάννη Ελευθερία, καθώς και με την Διευθύντρια του σχολείου στο οποίο υπηρετώ, κα Νίκα Δέσποινα, οργανώσαμε και υλοποιήσαμε το πρόγραμμα Διάχυσης των Καινοτόμων Πρακτικών στα μαθήματα της γλώσσας και των Μαθηματικών,αξιοποιώντας τη βιωματική μάθηση και την παιγνιώδη διδασκαλία.Καταφέραμε να έχουμε πολύ καλά αποτελέσματα στη μαθησιακή διαδικασία με τρόπο ελκυστικό για τους μικρούς μαθητές.

Το πρόγραμμά μας παρουσιάστηκε σε δύο ημερίδες, στη Λιβαδειά στις 12/02/2013 με θέμα «Η Μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο» και στη Θήβα στις 5/03/2013 με θέμα «Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις και Διδακτικές Πρακτικές στο Σύγχρονο Σχολείο».

 

 

 


 

Την Τετάρτη 11/12/2013 πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας εκδήλωση με θέμα την Ενδοσχολική  βία με εισηγήτριες:

την κ. Ζωή Κρόκου, Σχολική Σύμβουλο και Συντονίστρια δράσεων Πρόληψης Σχολικής Βίας και Εκφοβισμούη οποία μίλησε για την «Ηλεκτρονική βία» και

την κ. Χουλιάρα – Σιδερά, Διευθύντρια Δημοτικού Σχολείου Αμφίκλειας η οπόία παροσίασε την εισήγηση «Πού κρύβεται η βία».

Ακολούθησε ενδιαφέρουσα συζήτηση με τους γονείς και ελπίζουμε στη συνέχεια αυτών των εκδηλώσεων που βοηθούν στην καλή λειτουργία του σχολείου μας. Ευχαριστούμε πολύ καθώς και , που μας τίμησαν με την παρουσία τους.

 

 


 

 ΔΕΝΔΡΟΦΥΤΕΥΣΗ

18/02/2014- Σήμερα τα παιδιά της Δ' τάξης πραγματοποίησαν δεντροφύτευση στο δάσος Μοσχοποδίου σε συνεργασία με το Δασαρχείο Θηβών και το τμήμα Περιβάλλοντος του Δήμου Θηβαίων. Ευχαριστούμε πολύ την κ. Ελένη Παπαθανασίου που υποστηρίζει θετικά και με ευχαρίστηση όλες τις δραστηριότητές μας. Οι δάσκαλοι της Δ΄τάξης Αλέξανδρος Σπανογεώργος και Αικατερίνη Κατσιφή, συνόδεψαν τους μαθητές και συνεργάστηκαν με τους δασολόγους. Τη δράση συντόνισε η Διευθύντρια του σχολέιου κ. Δέσποινα Νίκα. Παρούσα στη δράση ήταν και η σχολική Σύμβουλος της 3ης ΕΠ Βοιωτίας κ Άννα Ζουγανέλη.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ "We C.A.R.E" 

      Το έτος 2013-2014 το Β1 με υπεύθυνη εκπαιδευτικό τη Σουλιώτη Αγορίτσα συμμετείχε στο διεθνές εξ αποστάσεως πρόγραμμα  "We C.A.R.E". Η δράση αυτή εντάσσεται στο πολυεπίπεδο πρόγραμμα πρόληψης, ευαισθητοποίησης, εκπαίδευσης και παρέμβασης «ΣΥΝ-ΦΡΟΝΤΙΖΩ» («Connecting for Caring» C4C) και  διοργανώθηκε από το Κέντρο Έρευνας και Εφαρμογών Σχολικής Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών (Κ.Ε.Ε.ΣΧΟ.ΨΥ) και την Εταιρεία Σχολικής και Οικογενειακής Συμβουλευτικής και Έρευνας (Ε.Σ.Ο.Σ.Ε).

     Υλοποιήθηκε  με την ευγενική δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος.

     Επιστημονική Υπεύθυνη του προγράμματος ήταν η Χρυσή (Σίσσυ) Χατζηχρήστου, Καθηγήτρια Σχολικής Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών.

           Συνεργαζόμενα με το τμήμα μας (B1) σχολεία και εκπαιδευτικοί:

  • Ελένη Αλεξοπούλου, Β΄ τάξη, Ευρωπαϊκό Σχολείο Βρυξελλών
  • Αδαμαντία Βαΐτση, Β΄ τάξη, 1ο  Δ.Σ. Διονύσου
  • Ευανθία Μπλιάτκα, Α΄ τάξη, 7ο  Δ.Σ Κηφισιάς

 ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

 

 


 

 

                Κατά το σχολικό έτος 2013-2014, η Ε1 τάξη του σχολείου μας υλοποίησε ένα πρόγραμμα κοινωνικής αλληλεγγύης, στα πλαίσια του εκπαιδευτικού σεμιναρίου «Φιλοσοφία για παιδιά». Ο τίτλος του προγράμματος ήταν «Εγώ κι εσύ μαζί!».

                Οι μαθητές, με την αρωγή της δασκάλας τους, πραγματοποίησαν μια σειρά δράσεων σχετικά με την προσφορά στο Κοινωνικό παντοπωλείο του Δήμου Θήβας, που είχαν σκοπό την ενίσχυση της κοινωνικής προσφοράς και συνείδησης.

Επίσης, στο τέλος του σχολικού έτους πραγματοποιήθηκε μια ημερίδα από τους σχολικούς συμβούλους της 3ης και 4ης Περιφέρειας Π.Ε.Βοιωτίας, με θέμα « Πολιτειότητα – Ενεργός πολίτης: Θεωρία και Πράξη», κατά την οποία παρουσιάστηκε το εν λόγω πρόγραμμα μαζί με την παρουσία των μαθητών μέσα από ένα μουσικοθεατρικό δρώμενο. Το αποτέλεσμα ήταν εξαιρετικό και οι μαθητές απέδειξαν το κοινωνικό πρόσωπο του σχολείου μας.

Δείτε την παρουσίαση του προγράμματος


 Μια καταπληκτική παραγωγή των μαθητων της Β1 ταξης και της δασκάλας τους κ. Αγορίτσας Σουλιώτη. Ένα ταξίδι από το σπόρο στον πρώτο καρπό. Δείτε το βίντεο

ΔΗΜΟΦΙΛΗ