«ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ»

IMG 1794      

Η Σχολική Σύμβουλος της 3ης Περιφέρειας Δ.Ε. Βοιωτίας, κ. Άννα Ζουγανέλη, διοργάνωσε την Τρίτη 27 Φεβρουαρίου, στο 4ο Δημοτικό Θήβας, εκπαιδευτική ημερίδα με θέμα «Αξιοποίηση του παραμυθιού στη διδακτική πράξη», για τους εκπαιδευτικούς των: 4ο & 5ο Δ.Σ. Θήβας, 1ο & 2ο Δ.Σ. Βαγίων, Δ.Σ. Δομβραίνας και Δ.Σ. Θεσπιών. Στην ημερίδα συμμετείχαν με βιωματικά εργαστήρια οι: Μαριβίτα Γραμματικάκη- μουσικός και συγγραφέας, Λιάνα Δενεζάκη, συγγραφέας και εικονογράφος, Άννη Θεοχάρη, θεατροπαιδαγωγός και συγγραφέας. Οι εκπαιδευτικοί των σχολείων παρακολούθησαν πρωτότυπες τεχνικές για την προσέγγιση του παραμυθιού μέσω της μουσικής από την κ. Γραμματικάκη αλλά και τεχνικές για τη δημιουργία, βήμα- βήμα, ευφάνταστων ιστοριών μέσα από παραμυθοκάρτες, από την κ. Δενεζάκη. Κι αφού δημιούργησαν ανά ομάδες τα κομμάτια της ιστορίας και τα ένωσαν, δημιούργησαν το δικό τους παραμύθι που δραματοποίησαν με τις πολύτιμες συμβουλές και οδηγίες της κ. Θεοχάρη. Επίσης, στην ημερίδα παρουσιάστηκαν τυπωμένα σε βιβλία, τα παραμύθια που είχαν συγγράψει και εικονογραφήσει οι μαθητές των Α και Β Τάξεων του Σχολείου, σε πρόσφατη συνεργασία με την κ. Δενεζάκη. Έτσι, όλοι οι εκπαιδευτικοί, είχαν την ευκαιρία να πιάσουν στα χέρια τους την ολοκληρωμένη προσπάθεια των παιδιών και να εμπνευστούν για ανάλογες δημιουργίες. Μουσική, τραγούδια, εικόνες, σκέψεις, χαμόγελα και πολλή φαντασία κατέκλυσαν τη συνάντηση κι οι εκπαιδευτικοί έφυγαν γεμάτοι εφόδια που θα χρησιμοποιήσουν στην Τάξη, ώστε να κάνουν τη μάθηση- παιχνίδι!

IMG 1790

IMG 1800

IMG 1844

IMG 1852

IMG 1869

IMG 1870

IMG 1873

Τα Παιδία…Βρέχει!!!

   Πώς μπορούμε χρησιμοποιώντας το πιο απλό μετεωρολογικό όργανο που υπάρχει, τα μάτια μας… να καταλάβουμε πού το πάει ο καιρός; Ο καιρός και τα καιρικά φαινόμενα είναι στη ζωή όλων μας, ανεξαρτήτως φύλου, ηλικίας, επαγγελματικής ιδιότητας. Ασυναίσθητα όλοι αναρωτιόμαστε τι καιρό θα κάνει σήμερα, τις επόμενες ημέρες, τους μήνες που ακολουθούν. Όμως πώς ακριβώς δημιουργούνται και εξελίσσονται τα μετεωρολογικά φαινόμενα;

     Απαντήσεις σε όλα αυτά τα ερωτήματα, έδωσε το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών, το οποίο υποδέχτηκαν στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Θήβας την Παρασκευή 2 Φεβρουαρίου, οι Μικροί Μετεωρολόγοι των Δ’ και ΣΤ’ τάξεων, σε ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα όχι μόνο επιμορφωτικό αλλά και διασκεδαστικό, μέσα από πειράματα και κατασκευές!

     Οι μαθητές γνώρισαν από κοντά τα μετεωρολογικά όργανα ενώ εκτελώντας διαδραστικά πειράματα, ήρθαν σε άμεση επαφή με την τόσο σπουδαία για τη ζωή του ανθρώπου, επιστήμη της Μετεωρολογίας. Οι εκπλήξεις όμως δεν σταμάτησαν εδώ, αφού τελειώνοντας το πρόγραμμα, όλα τα παιδιά πήραν μαζί τους το δικό τους ανεμόμετρο, φτιαγμένο με απλά υλικά και μία αφίσα με τα είδη των νεφών. Και για να επισφραγίσουν τη γνωριμία τους με τον καιρό, φούσκωσαν ένα μετεωρολογικό μπαλόνι κι έστειλαν το μήνυμα της γνώσης και της αγάπης για τα καιρικά φαινόμενα, έως τα όρια της ατμόσφαιρας, αφήνοντάς το ελεύθερο στον ουρανό να συλλέγει πληροφορίες για τη θερμοκρασία και τους ανέμους!!!

Επιμέλεια κειμένου: : Γιαννάτσικου Γιώτα

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Γιαννάτσικου Γιώτα

                                       Σπανογεώργος Αλέξανδρος

                                       Δρίτσα Χρυσή

                                       Χαϊτίδου Πηνελόπη

 

IMG 20180202 104631

IMG 20180202 104457

IMG 20180202 114519

IMG 20180202 114819 4CS

IMG 20180202 115039

IMG 20180202 123010

IMG 20180202 125154

IMG 20180202 125218

ΠΑΛΙΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ…ΜΙΑΣ ΑΛΛΗΣ ΕΠΟΧΗΣ

Ένα ταξίδι σε προηγούμενες δεκαετίες, στην καθημερινότητα και την ομορφιά μιας άλλης ζωής, που μπορεί να έφυγε αλλά υπάρχουν νωπές οι μνήμες της σε όσους την έζησαν… Εξαιρετικά αντικείμενα του παλιού καλού καιρού, βγήκαν από μπαούλα, αποθήκες και ράφια, παίρνοντας τη θέση τους στον διάδρομο του 4ου Δημοτικού Σχολείου, την Παρασκευή 26 Ιανουαρίου.

     Με αφορμή την ενότητα που είναι αφιερωμένη στον Πολιτισμό στο μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος, οι μαθητές των τμημάτων της Δ΄ Τάξης, έστησαν ένα μικρό Λαογραφικό Μουσείο, με αντικείμενα που τους έδωσαν οι γονείς και οι παππούδες, τα οποία χρησιμοποιούσαν πριν πολλές δεκαετίες. Νομίσματα, ακόμη κι από τη δεκαετία του ’30, συσκευές, όπως ραδιόφωνο, σίδερο και φωτογραφική μηχανή, χειροποίητα κεντήματα –από την προίκα των γιαγιάδων- και πολλά άλλα, πήραν τη θέση τους στον χώρο που είχαν ετοιμάσει οι μαθητές για να τα υποδεχτούν.

     Τα παιδιά, ως ξεναγοί, παρουσίασαν σε μαθητές της Β΄ και Γ΄ τάξης τους παλιούς θησαυρούς, εξηγώντας πως πίσω από καθέναν κρύβεται και μια ιστορία, κομμάτι του πολιτισμού και της παράδοσής μας. Ο ενθουσιασμός και το ενδιαφέρον των παιδιών ήταν έντονα, αλλά και των εκπαιδευτικών, αφού αναπόλησαν στιγμές που πέρασαν μέσα από αντικείμενα μιας άλλης εποχής. «Για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νέοι», όπως λέει κι ο λαός μας!

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί:Σπανογεώργος Αλέξανδρος

                                   Γιαννάτσικου Παναγιώτα

20180126 094207

20180126 094221

20180126 101342

20180126 102528

20180126 102641

20180126 115354

20180126 115418

ΔΗΜΟΦΙΛΗ